AVLUDAKİ ÇİVİLİ TAŞIN ANLAMI NEDİR USTALAR

Bu Forumda Arazide Çektiğimiz ve Çözemediğimiz Define İşaretlerini Yayınlayarak Üye ve Yönetici Arkadaşların Görüşlerine Sunabilirsiniz...

Moderatörler: SeRHaT21, OzaN, MaTRaX, MustanG, SEYRANİ

megamed
Mesajlar: 60
Kayıt: 12 Ağu 2010, 13:56

AVLUDAKİ ÇİVİLİ TAŞIN ANLAMI NEDİR USTALAR

Okunmamış mesaj gönderen megamed » 28 Ağu 2010, 03:05

Ustalar selamlar

Bizim eski evde ki biz 1970'te satın aldık. Avlusunda dikdörtgen bir taş var.Evin kapısından baktığınızda ve içeri girdiğinizde direkt göze çarpıyor. Hiç bir işe yaradığı yok.Yalaşık 75 Santim uzunluğunda öylesine duruyor ortada. Babam evi aldığında avlunun sonundaki kilerin kapısı önünde olan bu taşı kırarak ortadan kaldırmak için çok uğraşmış ama yerinden oynatamamış. Taşın üzerinde ise iki tane çivi takılı. Çivilerden biri avluya dönüş eğilmiş, diğeri ise kilere dönük eğik durumda. Bizde taşı kırarak kaldırmak istedik ama başaramadık. Bu bir kolon taşı değil, temel taşı değil, üzerinde hiç bir şey yok, Hani oturma için desek o da değil, yani bir işe yaramıyor. Sizce bu taşın bu avlunun içinde ne işi olabilir, bir işaret falan olma ihtimali varmıdır? kardeşlerimizle baya merak eiyoruz acaba ne işi var bu taşın orda.

bu arada daha önce avluda bir havuz vardı rahmetli onarım yaparken onu doldurup kapattı. Ancak kendisinin söylediğine göre havuzun ynında boşluk sesi veriyormuş ve o çivilerden biride rahmetlinin dediği yöne bakıyor.

Maalesef ev boyanırken boyacı hızını alamayıp taşıda boyamış.
yORUMLARSANIZ SEVİNİRİM
SALGILAR

OKUN BAKTIĞI TARAFTA TAŞA 1,5 METRE MESAFEDE İKİ PENCERE ÜSTTE ALTTA İSE BODRUMA AÇILAN KÜÇÜK BİR PENCERE VAR. ÇİVİLERDEN BİRİNİN YÖNÜ BU TARAFA BAKIYOR. DİĞERİ İSE AVLUDA KAPATTIĞIMIZ HAVUZUN KENARINA BAKIYOR
Resim

ÇİVİLER ÇİZDİĞİM ALANLARIN İÇİNDE TAŞ BOYANDIĞI İÇİN DİKKATLİ BAKMAK LAZIM
Resim

Resim

Resim


Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

gökmen gök
Mesajlar: 28
Kayıt: 04 Tem 2010, 22:26

Re: AVLUDAKİ ÇİVİLİ TAŞIN ANLAMI NEDİR USTALAR

Okunmamış mesaj gönderen gökmen gök » 28 Ağu 2010, 12:19

selam arkadaşım taşı anlatmışsında evin tarihi ne* ondanda bahsedermisin.

Kullanıcı avatarı
EDWARD
PROFESYONEL
PROFESYONEL
Mesajlar: 312
Kayıt: 12 Ağu 2009, 17:38

Re: AVLUDAKİ ÇİVİLİ TAŞIN ANLAMI NEDİR USTALAR

Okunmamış mesaj gönderen EDWARD » 28 Ağu 2010, 22:11

SELAM. EVİN ODALARININ FOTOSU ÇEKİP, YÖNLERİ DAHİL AYRINTILARIYLA KROKİSİNİ ÇİZERMİSİN?. KEŞKE BOYANMADAN ÖNCE FOTO ÇEKSEYDİN O TAŞIN VE ODALARININ. DUVARLARINA DİKKATLİÇE BAK. EGER SENİN DEDİĞİN GİBİYSE MUTLAKA DUVARLARINDA KİBRİT KUTUSU BÜYÜKLÜĞÜNDE İŞARETLER OLABİLİR. (BU DEDİĞİM İŞARETLER BİZİM MAHALLENİN CAMİ DUVARINDA VAR :cry: AMA YILLAR ÖNCE ÇIKARDILAR. HER ORDAN GEÇTİGİMDE O İŞARETLERE BAKIP İÇİM SIZLAR. İNŞALLAH ÖRNEK OLMASI BABINDA FOTOSUNU ÇEKİP SİTEYE KOYACAM.) KOMŞULARDAN VE CEVREDEN ORANIN VE EVİN TARİHİNİ ÖGRENSEN İYİ OLACAK. ÇİVİ İÇİN YORUMUM İSE: ŞÜPHELİ. O ÇİVİLERİN ORAYA ÇAKILMA AMACI KULLANIN AMAÇLI YANİ BİR İŞ İÇİN OLDUGUNU SANMIYORUM. Kİ HAYVAN BAĞLAMAK İÇİN OLASILIGI GÖZ ÖNÜNDE TUTYORUM DA, ONUN İÇİNDE ÇİVİLER ÇOK KÜÇÇÜK. LAFI DAHA FAZLA UZATMADAN MEKTUBUMA BURADA SON VERİYORUM. NOKTA.

TARAYICI
DefinemORG'cu
DefinemORG'cu
Mesajlar: 107
Kayıt: 10 Eyl 2009, 23:11

Re: AVLUDAKİ ÇİVİLİ TAŞIN ANLAMI NEDİR USTALAR

Okunmamış mesaj gönderen TARAYICI » 29 Ağu 2010, 00:30

slm kardeş o çivi zıke diyoruz daha acık cası kara civimi acaba bı tarif etsen

megamed
Mesajlar: 60
Kayıt: 12 Ağu 2010, 13:56

Re: AVLUDAKİ ÇİVİLİ TAŞIN ANLAMI NEDİR USTALAR

Okunmamış mesaj gönderen megamed » 29 Ağu 2010, 02:24

TARAYICI yazdı:slm kardeş o çivi zıke diyoruz daha acık cası kara civimi acaba bı tarif etsen
SLM evet siyah çivi.. Ben sordum bizimkilere rahmetli falanmı çaktı.. Annem evi çok iyi biliyor.. Biz evi alırken neyse şimdide öyle dedi.
ayrıca detaylı fotoğraflar çektim Taşın baktığı arka ve yandaki duvarlardan fotolarını atacağım size

megamed
Mesajlar: 60
Kayıt: 12 Ağu 2010, 13:56

Re: AVLUDAKİ ÇİVİLİ TAŞIN ANLAMI NEDİR USTALAR

Okunmamış mesaj gönderen megamed » 29 Ağu 2010, 02:30

EDWARD yazdı:SELAM. EVİN ODALARININ FOTOSU ÇEKİP, YÖNLERİ DAHİL AYRINTILARIYLA KROKİSİNİ ÇİZERMİSİN?. KEŞKE BOYANMADAN ÖNCE FOTO ÇEKSEYDİN O TAŞIN VE ODALARININ. DUVARLARINA DİKKATLİÇE BAK. EGER SENİN DEDİĞİN GİBİYSE MUTLAKA DUVARLARINDA KİBRİT KUTUSU BÜYÜKLÜĞÜNDE İŞARETLER OLABİLİR. (BU DEDİĞİM İŞARETLER BİZİM MAHALLENİN CAMİ DUVARINDA VAR :cry: AMA YILLAR ÖNCE ÇIKARDILAR. HER ORDAN GEÇTİGİMDE O İŞARETLERE BAKIP İÇİM SIZLAR. İNŞALLAH ÖRNEK OLMASI BABINDA FOTOSUNU ÇEKİP SİTEYE KOYACAM.) KOMŞULARDAN VE CEVREDEN ORANIN VE EVİN TARİHİNİ ÖGRENSEN İYİ OLACAK. ÇİVİ İÇİN YORUMUM İSE: ŞÜPHELİ. O ÇİVİLERİN ORAYA ÇAKILMA AMACI KULLANIN AMAÇLI YANİ BİR İŞ İÇİN OLDUGUNU SANMIYORUM. Kİ HAYVAN BAĞLAMAK İÇİN OLASILIGI GÖZ ÖNÜNDE TUTYORUM DA, ONUN İÇİNDE ÇİVİLER ÇOK KÜÇÇÜK. LAFI DAHA FAZLA UZATMADAN MEKTUBUMA BURADA SON VERİYORUM. NOKTA.
Sevgili dostum
öhcelikle şunu diyeyim. Bizde önce belki hayvan bağlanmak falan içindir diye düşündük ama çiviler küçük. Eğer hayvan bağlamak içince büyük kulplu çiviler falan çakılırdı. Ama bunlar küçük çiviler ve o taşa nasıl girmiş açıkçası anlamadım. Ben dedim hele birde ben çakayım çivi giriyormu, olmadı eğildi. Çiviler birde yarıya kadar girdikten sonra sanki özellikle yan yatırılarak ezilmiş. Bilmiyorum artık nedeni ne?
Birde Kibrit kutusu büyüklüğünde işaretler diyorsun. Peki bunlar nasıl işaretler? ben işaret olduğunu nasıl anlayacağımP?
son olarak çizim yerine taşın baktığı duvarların fotoğrafını çektim geniş açıyla taşla birlikte buraya atacağım birazdan TŞKR

TARAYICI
DefinemORG'cu
DefinemORG'cu
Mesajlar: 107
Kayıt: 10 Eyl 2009, 23:11

Re: AVLUDAKİ ÇİVİLİ TAŞIN ANLAMI NEDİR USTALAR

Okunmamış mesaj gönderen TARAYICI » 29 Ağu 2010, 02:34

slm kardeş bu civi yi bı ermenı evinde gördum bu ıkı türlü bırı halkalı diğeri tek çivi kara civi civinin çakılı olduğu yerde kazı yapmışlardı parayı ordan almışlardı halkalı olanında tam karşısından aldılar ıkı para alındığını bılıyorum şimdi işin aslı eskı bı ew bu ew şimdi yapıcağın tek şey cihaz olur diyorum ama kara civi ben arama başka yer diyo gibi

megamed
Mesajlar: 60
Kayıt: 12 Ağu 2010, 13:56

Re: AVLUDAKİ ÇİVİLİ TAŞIN ANLAMI NEDİR USTALAR

Okunmamış mesaj gönderen megamed » 29 Ağu 2010, 02:58

TARAYICI yazdı:slm kardeş bu civi yi bı ermenı evinde gördum bu ıkı türlü bırı halkalı diğeri tek çivi kara civi civinin çakılı olduğu yerde kazı yapmışlardı parayı ordan almışlardı halkalı olanında tam karşısından aldılar ıkı para alındığını bılıyorum şimdi işin aslı eskı bı ew bu ew şimdi yapıcağın tek şey cihaz olur diyorum ama kara civi ben arama başka yer diyo gibi ulaşorsan bana girgin__77@(Tüm Paylaşımlarımızı Forumda Yapalım)
Teşekkür ederim sağolasın.
Biraz karmaşık bir konu gibi görünüyor. Bizimkide meraktı. Acaba ne işi var bu taşın evin içinde bir işede yaramıyor diye düşündük.
Bir iki değişik fotosunu aşağıda atıyorum taşın baktığı yönlerden

Resim

Resim

Resim

TARAYICI
DefinemORG'cu
DefinemORG'cu
Mesajlar: 107
Kayıt: 10 Eyl 2009, 23:11

Re: AVLUDAKİ ÇİVİLİ TAŞIN ANLAMI NEDİR USTALAR

Okunmamış mesaj gönderen TARAYICI » 29 Ağu 2010, 03:12

eski bı kuyu varmı yada fırın gibi bır şey kardeşim ewde ewın cınde ocak bı anlatsan bıraz küçük bi pencere
saygılar

Kullanıcı avatarı
KRAL
PROFESYONEL
PROFESYONEL
Mesajlar: 278
Kayıt: 27 May 2009, 22:11
Konum: Mersin

Re: AVLUDAKİ ÇİVİLİ TAŞIN ANLAMI NEDİR USTALAR

Okunmamış mesaj gönderen KRAL » 29 Ağu 2010, 03:20

KONUYA IŞIK TUTMAYACAK YANLIZ EVİN ĞÜZEL , ŞAHSEN BENİM İLĞİMİ ÇEKTİ DEMEDEN ĞEÇEMİCEM.
UMARIM MUHAFFAK OLURSUN .
BENİM ASLINDA DİYECEĞİM ŞU , ĞÜN ĞELİR Bİ VLF SİSTEM YÜZEY TARAMA DEDEKTÖR DAHİ SENİN EVİN İÇERİSNDE ARAMA YAPMANDA , ÇOK HARİKA Bİ İŞ ÇIKARTABİLİR ...
UMARIM YAŞADIĞINIZ YER BOŞ DEĞİLDİR , SAĞLICAKLA ..
Hep Bir Adım İleri...



http://www.definem.org Ana Sayfamızdaki Define İşaretlerimize Yorumlarınızı Bekliyoruz.

Lütfen Facebook Sayfamıza Katılarak ve Arkadaşlarınıza Önererek Destek Veriniz...

http://www.facebook.com/pages/Definecil ... 0790815048

megamed
Mesajlar: 60
Kayıt: 12 Ağu 2010, 13:56

Re: AVLUDAKİ ÇİVİLİ TAŞIN ANLAMI NEDİR USTALAR

Okunmamış mesaj gönderen megamed » 29 Ağu 2010, 03:27

TARAYICI yazdı:eski bı kuyu varmı yada fırın gibi bır şey kardeşim ewde ewın cınde ocak bı anlatsan bıraz küçük bi pencere
saygılar
s.a
dOSTUM evin dış kapısına açılan bölümün yanındaki bölümde eskiden yemek yapmak için hazırlanan bacalı bir yer var. Halen duruyor o. Eski kuyuda var. Tulumbalı. O da o yemek pişirilen ocağın 1,5 metre yakınında
Avlunan ortasındada daha önce zaten havuz vardı orayıda babam kapattı. Avlu ise orjinal siyah taşlardı. Sonra üzerine beton döktü. Şimdi ne hayıflanıyorum neden bıraktıkki o güzelim taşların üzerine beton dökmesine nasıl izin verdik diye..

megamed
Mesajlar: 60
Kayıt: 12 Ağu 2010, 13:56

Re: AVLUDAKİ ÇİVİLİ TAŞIN ANLAMI NEDİR USTALAR

Okunmamış mesaj gönderen megamed » 29 Ağu 2010, 03:30

KRAL yazdı:KONUYA IŞIK TUTMAYACAK YANLIZ EVİN ĞÜZEL , ŞAHSEN BENİM İLĞİMİ ÇEKTİ DEMEDEN ĞEÇEMİCEM.
UMARIM MUHAFFAK OLURSUN .
BENİM ASLINDA DİYECEĞİM ŞU , ĞÜN ĞELİR Bİ VLF SİSTEM YÜZEY TARAMA DEDEKTÖR DAHİ SENİN EVİN İÇERİSNDE ARAMA YAPMANDA , ÇOK HARİKA Bİ İŞ ÇIKARTABİLİR ...
UMARIM YAŞADIĞINIZ YER BOŞ DEĞİLDİR , SAĞLICAKLA ..
Teşekkür ederim. Eskiden ev dahada güzeldi biz içinde bütün kardeşlerimle kaldığım zaman. Sonrada işte bozduk kendi elimizle açıkçası, betona sükse kurban ettik. Şimdi anam ve bir kardeşim ek oturuyor orda.
Şunu da diyeyim, bu ev eskiden kesinlikle Ermeni evlerinden biriymiş. Çünkü evin aşağı taraflarında iki tane Ermeni kilisesi var. Burda Ermeniler oturmuyorsa Kiliselerin ne işi vardı bu mahallede diimi?
saygılar

megamed
Mesajlar: 60
Kayıt: 12 Ağu 2010, 13:56

Re: AVLUDAKİ ÇİVİLİ TAŞIN ANLAMI NEDİR USTALAR

Okunmamış mesaj gönderen megamed » 29 Ağu 2010, 03:32

KRAL yazdı:KONUYA IŞIK TUTMAYACAK YANLIZ EVİN ĞÜZEL , ŞAHSEN BENİM İLĞİMİ ÇEKTİ DEMEDEN ĞEÇEMİCEM.
UMARIM MUHAFFAK OLURSUN .
BENİM ASLINDA DİYECEĞİM ŞU , ĞÜN ĞELİR Bİ VLF SİSTEM YÜZEY TARAMA DEDEKTÖR DAHİ SENİN EVİN İÇERİSNDE ARAMA YAPMANDA , ÇOK HARİKA Bİ İŞ ÇIKARTABİLİR ...
UMARIM YAŞADIĞINIZ YER BOŞ DEĞİLDİR , SAĞLICAKLA ..
Teyşekkür ederim dostum.
Yanlız eskiden ev dahada güzeldi. orjinal taşlarla kaplışdı ev. Duvarları 1,5 metre kalınlığında. Top atsan yıkılmaz. Ama biz ha bire sağı soluyla oynadık. Orjinalliğini bozduk kendi elimizle. Bakınca da zaten nasıl boyandığı belli oluyor. O boya ne kadar sırıtıyor..

Bu arada şunu da söyliyeyim
Evin bulunduğu mahallede iki tane ermeni kilisesi bulunuyor. Bu evde Ermeniler yaşamıyorsa Bu kiliselerin bu mahallede ne işi vardı diimi?x
saygılar

TARAYICI
DefinemORG'cu
DefinemORG'cu
Mesajlar: 107
Kayıt: 10 Eyl 2009, 23:11

Re: AVLUDAKİ ÇİVİLİ TAŞIN ANLAMI NEDİR USTALAR

Okunmamış mesaj gönderen TARAYICI » 29 Ağu 2010, 03:41

as şimdi ilk olarak yapıcan burdan boş cıkmıcan ewın içinde de kara civi var yanı ilk zemın yerde yada vardı ıkı veya üç para olduğunu mujdesi de olduğunu düşünüyorum içerdıkı fırın dışardakı kuyu ikinci ihtimal ewde cihaz şart yakın olsak geliriz aslında tespit için bu tip ewlerde ahır olur benım görduğum ılk girişte merdıven içerde merdıven veya girişte merdıven olur üçüncü basamak farklıdır weya ona denk getiriler illakı bı faklılık olur ewin dışında da araştırma yapmak lazım ama senın destek alıcağın şey iyi bı dedektör iyibi cihaz lazım kardeş 4 metrede çakıl cıktı su da ekstra oldu şimdi anlattığım ewde dere kumu bu cevrende bula bılırsen makına haber ver bulamassan yardımcı oluruz kolay gelsin daha ayrıntıya girersek kafan karışır ilk bır yerden başla senın msjlarını takıp edicem

megamed
Mesajlar: 60
Kayıt: 12 Ağu 2010, 13:56

Re: AVLUDAKİ ÇİVİLİ TAŞIN ANLAMI NEDİR USTALAR

Okunmamış mesaj gönderen megamed » 29 Ağu 2010, 03:44

TARAYICI yazdı:as şimdi ilk olarak yapıcan burdan boş cıkmıcan ewın içinde de kara civi var yanı ilk zemın yerde yada vardı ıkı veya üç para olduğunu mujdesi de olduğunu düşünüyorum içerdıkı fırın dışardakı kuyu ikinci ihtimal ewde cihaz şart yakın olsak geliriz aslında tespit için bu tip ewlerde ahır olur benım görduğum ılk girişte merdıven içerde merdıven veya girişte merdıven olur üçüncü basamak farklıdır weya ona denk getiriler illakı bı faklılık olur ewin dışında da araştırma yapmak lazım ama senın destek alıcağın şey iyi bı dedektör iyibi cihaz lazım kardeş 4 metrede çakıl cıktı su da ekstra oldu şimdi anlattığım ewde dere kumu bu cevrende bula bılırsen makına haber ver bulamassan yardımcı oluruz kolay gelsin daha ayrıntıya girersek kafan karışır ilk bır yerden başla senın msjlarını takıp edicem
Teşekkür ederim sağol dosbtum. iyi geceler şimdilik.. Sahur vakti geldi. İyi Ramazanlar. Detaylarını tekrar yazarım

Cevapla

“FOTOĞRAFLI DEFİNE İŞARETLERİ ve YORUMLAR” sayfasına dön